Mamma, varför gråter du?

Publicerat: september 25, 2016 i psykisk misshandel
Etiketter:, , , , , , , , , , ,

Några sekunders samtal, ett par ord, väl valda och ett leende i din blick, för att det berörde någon du håller kär.

Ett par ord till, en fråga som syftade på det du håller kärt, men också en uppfordrande förväntan om ett svar.

Du kände tvivlet i frågan, tvivlet på att du gör det du ska.

Blicken svartnade. Rösten steg i fallsett. Hotfulla åthävor. En kropp som rörde sig framåt, som i jakt. Jag mötte ondskan i din blick och i din kropp.

Min själ vred sig som i ångest. Obehag.

Med en liten hand i min, vände jag mig om och gick. Tårar fyllde mina ögon.

Än en gång, har du utan ord berättat för mig, varför jag gick. Än en gång har du visat, varför jag inte lever med dig.

kommentarer
  1. Judy skriver:

    Gud välsigna dig.

    Liked by 1 person

  2. supermamsen skriver:

    😢Styrkekramar ❤

    Gilla

Kommentera

