Ingen sommar utan åska

Publicerat: juli 29, 2016 i Umgänge
Etiketter:, , ,

Så är det ju, även den finaste sommar måste ha sina åsknedslag och urladdningar. Denna sommar har varit så otroligt fin. Nästan för bra för att vara sann. Jag pratade med en kompis häromdagen och sa att det är nästan så att jag väntar på bakslag, för att det är så ovanligt bra. Lugnt och skönt.

Men det är inte konstigt alls att det är lugnt och skönt. Jag har ju i princip ingen kontakt med X och då kan det ju inte vara annat än bra!

Nu var jag dock tvungen att ta kontakt för Minsting som bara varit hos sin pappa ett par helger på hela sommaren, ska dit på långhelg. Det betyder fredag till söndag. Den lilla förväntansfulla hade packat sin väska redan tidigt igår.

Nu var friden slut och ett åskmoln blåste in. När jag skulle meddela vilken tid jag kommer att lämna henne, börjar han berätta att han kanske måste jobba, för att jobba in en ledig dag han bytt till sig tidigare i sommar.

Jag blev så arg att jag kokade. Där har han gått i flera veckor och vetat om detta och inte haft mage att meddela. Men det var mitt fel, för jag satte honom i klistret för att jag tvingade honom att säga nej till jobb och hålla vad han lovat angående Minstings umgänge i helgen. Han fick höra ett och annat i telefonen.

Tyvärr spillde min ilska och irritation över på nästa telefonsamtal också, så att min bästa vän också fick en massa irritation över sig. Det blev så galet fel. Jag fick förklara mig lite senare och be om ursäkt.

Idag har jag lämnat en glad liten Minsting till en pappa som blev glad att se henne, men vägrade lyssna på det jag informerade om hennes packning. Han vände demonstrativt ryggen mot mig! Det känns sorgligt att behöva lämna henne på det viset.

X måste lära sig att kommunicera för hennes bästa och att det blir konsekvenser när man inte meddelar sig. Han kan inte räkna med att jag är snäll och ställer upp bara för att jag alltid gjort det förut. Jag får inget tillbaka av honom och jag har inte lust att bli utnyttjad. Dessutom har han vägrat att plocka sommarsemester för att umgås med sina barn. Här handlar det om ett barns rätt till sin pappa, en pappa som säger att barnet betyder allt, men som inte vill ägna tid åt barnet. Jag har gjort allt jag kan för att Minsting ska få umgås med sin pappa. Skulle inte jag initierat skulle han inte ha något umgänge alls med henne.

Vad kan jag göra mer?

kommentarer
  1. ogamotoga skriver:

    🙁 Du gör så gott du kan, tycker bara att det är fel av honom att göra som han gör mot minstingen. Barn bör inte hamna i kläm. Tycker du är stark och fin. 😊

    Liked by 1 person

  2. Linda skriver:

    Det låter som att han fortfarande har väldigt svårt med er separation. Det hade jag men det ända du kan göra är att se till att du mår bra och gör det bästa för minstingen. Håll ut och ge det tid.

    Liked by 1 person

Kommentera

