Samtal

Publicerat: juli 1, 2016 i samtal
Etiketter:, , , ,

Jag får ett samtal som innehåller en del smärta, smärta över en annan människas dumhet och idioti. Jag är glad att du ringer och berättar, glad att du reflekterar och känner efter. Vi pratar ganska länge. Hoppas det hjälpte dig.

Några timmar senare ringer det igen. En glad röst som undrar om den stör. Vi pratar en stund om ditten och datten, livets oväsentligheter. Men det känns gott och jag blir glad.

Älskade ungar. Det känns lite märkligt att mina små gullepluttar plötsligt blivit vuxna eller iallafall nästan. Samtidigt som jag är glad är det en viss vemodskänsla och jag känner mig nästan lite gammal. Jag tror jag börjar förstå hur mina föräldrar känner det, när jag ringer och pratar.

kommentarer
  1. ogamotoga skriver:

    Barn är barn … alltid barn. Oavsett ålder. Underbart i de familjer som har en glad och god ton mot varandra. Fick uppleva en ”fantasifamilj” i ett dygn, så fina, glada, öppna och goda mot varandra. 😍

    Liked by 1 person

Kommentera

