Ny kraft

Publicerat: juni 6, 2016 i utmattning
Etiketter:, , ,

Plötsligt vänder det och det är märkligt. Det är en härlig känsla när man känner livet börja återvända och orken kommer tillbaka.

Ikväll sitter jag på min nya balkong och det är helt okej. Fortfarande lever jag i en flyttbara, men ytterligare något är uppackat. Lampor sitter i taket och köksbordet är på sin plats. Jag har en idé om hur jag ska organisera resten av mina kartonger.

Mitt utmattningssyndrom har gjort sig påmint i den här flytten och jag har bara orkat fokusera på en sak i taget och ibland knappt det. Denna långhelg har inneburit vila. Jag har varit barnledig och umgåtts med min underbara väninna. Igårkväll kom minsting hem och vi har gjort många trevliga saker tillsammans idag. Sånt som man bara gör när man är ledig. Så skönt.

Idag har jag för första gången på lång tid orkat laga riktig mat. Inte bara pasta och inte samma mat både lunch och kväll. Jag har t o m åstadkommit matlåda för morgondagens jobb.

Jag är glad att jag klarat denna stressiga och lite kämpiga tid, att jag kunnat släppa saker som inte är livsakuta och bara varit. Jag har accepterat att jag inte orkat allt och jag har verkligen struntat i mycket runtomkring. Därför känns det så gott när livet återvänder och jag på nytt känner att jag har energi. Jag njuter i fulla drag.

 

kommentarer
  1. Kvinnotankar skriver:

    Grattis till både din styrka och ditt kloka sätt att bryta upp. Det blir bättre…det vet jag.

    Liked by 1 person

Kommentera

