Min balkong

Publicerat: maj 24, 2016 i Återhämtning
Etiketter:, , , , , ,

Jag sitter på min underbara balkong och njuter efter en lång dag på jobbet. Det känns lite vemodigt. Det är inte så många dagar kvar som jag kan sitta så här på denna plats. Om fem dagar flyttar vi.

Den här balkongen har betytt hälsa för mig. Här satt jag och lät mig själv bara vara, när jag nyss blivit sjukskriven för ett år sen. Här har jag suttit och tänkt och skrivit. Här har jag funnit vila. Här har jag mått bra.

Nu ska jag få en ny balkong att sitta på och jag hoppas att jag kan må lika bra på den.
Det känns lite sorgligt och lite konstigt att lämna denna kommun. Jag har bott här i 25 år! Ett kvarts sekel.
Men jag har inget val och jag kommer göra det bästa av det. Allt kommer att bli bra.

kommentarer
  1. Mea M skriver:

    💙💙💙

    Liked by 1 person

Kommentera

