Låt hjärtat tala

Publicerat: januari 16, 2016 i känslor
Etiketter:, ,

Vi samtalar min 16-åring och jag. Samtalar om livet och kärleken. Han har varit så kärleksfull på sista tiden. Jag är förundrad.
Han berättar om en tankeställare han fick för en tid sen när han tittade på film. Livet är så skört och det enda man ångrar efteråt när allt är över är att man inte visade sin kärlek.

Hans tankar ligger väldigt mycket i linje med vad jag själv tänkt senaste tiden.
Jag har lovat mig själv att vara rak och ärlig med mig själv, att inte undvika att säga hur mycket jag uppskattar och älskar mina nära och kära. Livet här och nu är det enda jag har. Vad vet jag om i morgon?

Kommentera

