Utan Dig

Publicerat: december 31, 2015 i psykisk misshandel
Etiketter:, , , , , ,

För ett år sen lämnade jag X och flyttade till egen lägenhet. För ett år sen tog jag mina första steg som ensam, men fri. Då började arbetet med att hitta tillbaka till mig själv och till ett liv som inte var byggt på de strukturer som härstammar ur rädsla.

Efter att jag levt alldeles för lång tid med ständigt parera hans raseriutbrott, att alltid mötas av missnöje hos honom som för länge sen tappat kärleken och som gjorde allt för att bryta ner min självkänsla, så skulle jag ensam möta mig själv och den jag blivit. Nu blev jag tvungen att analysera varje tanke, varje beteende som jag hade. Mitt liv var inte sunt och det var utan struktur. Allt jag gjorde och tänkte grundades i en enda rädsla, – det får inte bli värre.
image
(Bilden är hämtad från https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=936575043094131&substory_index=0&id=114835348601442 )

Idag är jag fri. Jag är så mycket starkare idag. Jag står å egna ben. Jag har bearbetat så mycket. Jag har lärt mig att sätta mina egna gränser. Jag lever här och nu, fullt ut, utan rädsla (för det mesta).

Jag vill rikta ett stort tack till min allra finaste vän som fick mig att vakna och se vilket helvete jag levde i.
Du var den som gav mig tro, när allt var nattsvart. Du fick mig att börja drömma och gav mig mod att leva igen. När all min ork var borta, fanns Du ändå där och ingjöt livsmod i min själ och fick mig att fortsätta gå. Du var den som fick mig att lämna min destruktiva relation. Utan Dig hade jag inte varit där jag är idag.

Den här sången med Linus Svenning tillägnar jag Dig, min vän.

Jag vaknade upp, sen såg mig omkring.
Jag måste ha somnat, nu minns jag allting.
Jag drömde om pojken som djupt i ett hål,
tog sig ur mörkret och sökte ett mål.

Du har allt vad som krävs av en vän och du får mig att leva igen.
Jag är tacksam för allt jag har fått, utan dig hade det aldrig gått.

Om du inte fanns, vem vore jag då?
Du tände hoppet, som svek mig förut.
Jag gick i en dimma, från morgon till kväll.
Du fick mig att vakna och älska mig själv.

Du har allt vad som krävs av en vän och du får mig att leva igen.
Jag är tacksam för allt jag har fått, utan dig hade det aldrig gått, utan dig hade det aldrig gått.

Du är unik, du är en av ett slag och allt som du gett vill jag skänka tillbak.
För när du står bakom mig, tänkte jag allt.
Och när vi är tillsammans så segrar vi allt.
 
Du har allt vad som krävs av en vän och du får mig att leva igen
Jag är tacksam för allt jag har fått, utan dig hade det aldrig gått, utan dig hade det aldrig gått

Läs mer: http://musiclyrics-com.webnode.se/products/utan-dig/

Kommentera

