Julaftonsnatt

Publicerat: december 25, 2015 i glad
Etiketter:, ,

Jag känner mig glad ikväll. Julafton. Jag har firat med glädje, trots att sista veckan inte varit helt enkel.

För ett år sen bodde jag fortfarande kvar med mitt X. Jag hade skaffat lägenhet, men den var omöblerad och jag ville inte ta med mig några möbler så under december månad fixade jag möbler. Jag hade också bestämt mig för att stanna där över jul och nyår, för barnens skull.
Men jag var trött och sliten. Jag hade ingen ork alls. Att vara där var glädjelöst och själen tynade. Jag orkade inte med julen. Min bror och svägerska bjöd in mig att fira jul med dom och jag åkte dit tillsammans med 16-åringen och minstingen. Äldste sonen firade med sin tjejs familj. Ensam i ett tomt stort hus blev X, men vi fick julglädje.

I år fick jag chansen att att ge vidare det jag fick i fjol. Julen var min och jag gav den till någon som var ensam och långt borta från sitt land, långt borta från familj. Både han och mina båda yngsta barn fick en underbar juleftermiddag här hemma hos mig.

Det är underbart att se ett försiktigt leende i en annan människas ansikte.
Det fyller mitt hjärta med glädje.
Godnatt alla fina.

Kommentera

