En blick

Publicerat: november 16, 2015 i känslor
Etiketter:, , ,

Han såg bekant ut, när jag mötte honom i affären. Jag mötte hans blick utan att hälsa och jag frös till is.

Först när jag kom ut ur affären mindes jag vem han är. Jag vet vad han heter och var han bor. Jag vet saker om hans liv som inte är smickrande. (Han är inte mitt X) Den iskyla som hans blick gav fortsatte att följa mig den mörka vägen hem. Iskylan förvandlades efterhand till gastkramande skräck.

Jag såg mig om flera gånger på vägen hem. Jag vågade inte tända lyset i trappuppgången. Jag låste dörren till lägenheten och kände att den verkligen var låst. Jag drog för alla persienner. Vid varje ljud utanför hoppade jag till.

Han är känd för att vara våldsam. Hans blick sa mig att han drar sig inte för någonting. Min magkänsla säger att den mannen skulle kunna mörda eller misshandla utan att få samvetskval.

😕

kommentarer
  1. Judy skriver:

    Jag ber Gud skyddar dig.

    Liked by 2 people

  2. ogamotoga skriver:

    Håller med Judy. 😯

    Liked by 1 person

Kommentera

