Jag jobbar igen ☺

Publicerat: oktober 29, 2015 i Uncategorized
Etiketter:, , , ,

Men jag är trött.
På kvällen efter två timmars arbetsdag, är jag lika trött som jag var förut efter åtta timmars arbetsdag eller mer. Varenda muskel är trött, trots att jag inte jobbar med kroppen.

Det sätter sina spår att vara drabbad av utmattningssyndrom.
Jag har bara varit sjukskriven i fem månader, så det är kort tid för att vara utmattningssyndrom. Men jag får rehabilitering på en av stans främsta stressmottagningar.

Jag har fått jobba hårt med mig själv för att nå till denna punkt. Under så många år har jag förringat mina egna behov, alltid ställt upp, men framför allt inte orkat ta tag i det liv jag levde i min destruktiva relation. Jag flydde in i arbete och olika engagemang för att jag inte orkade ta tag i mitt liv. All min kraft gick åt till att hålla näsan över vattenytan och att försöka ge barnen hyfsat dräglig tillvaro trots all destruktivitet.

Idag är jag glad att jag tog tag i mitt liv och gick. Priset för felaktiga val och ”icke-val” har varit högt. Men jag lever ☺ och jag är på väg tillbaka till Livet.

kommentarer
  1. Judy skriver:

    Bra för dig!

    Liked by 1 person

Kommentera

