Lättnad

Publicerat: september 10, 2015 i skilsmässa
Etiketter:, , , , , ,

I går kväll somnade jag i soffan, framför tvn. Jag tvärsomnade som en klubbad säl. Det var en ansträngande dag i går.
Men i morse kände jag mig lättad. Så otroligt lättad.

Igår träffade jag X på stan. Vi gick tillsammans till banken och gjorde klart de sista handlingarna efter skilsmässan. Han tog över min del av banklånen på huset. Om ett par dagar syns det hos alla myndigheter.

Det känns väldigt skönt att vara fri från allt. Han har förhalat det här. Detta borde varit klart för några månader sedan, men så blev det inte. Vet inte om han har förhalat det medvetet för att tjäna på det själv eller för att försvåra för mig, eller kanske han inte mäktat med att fixa det?
Det var först nu när jag blev arg och kände mig tvingad att ta tag i det som han började åtgärda.

Hursomhelst nu är den biten över. Nu har jag bara mig själv och mina barn.

kommentarer
  1. Jaanika skriver:

    Grattis, nu är det bara full fart framåt !

    Liked by 1 person

  2. Judy skriver:

    Gud välsigna.

    Liked by 1 person

  3. marriedtohyde skriver:

    I am so glad for your full freedom! Now comes the time and ability to grow strong like never before. It is a journey of discovery to uncover who you are as an individual no longer hampered by abuse. ❤

    Liked by 1 person

    • Lyckliga Lisa skriver:

      So am I 😀.
      Yes, you are right, it’s a journey of discovery of who I am, who I was and who I become. It’s also a jorney of recovery and healing.
      I’m so thankful to God for all what he is giving me. All support, all loving and caring friends around me and much more.
      And I’m happy. I love my life.
      Hugs

      Liked by 1 person

Kommentera

