Jag önskar verkligen att jag kunde gå in i ”no-contact” med mitt X, men så länge vi har gemensam vårdnad är det stört omöjligt. Han försvårar hela tiden genom att fördröja, inte svara, inte vilja bestämma tider för hämtning och lämning av vår underbara lilla. Han smiter från sitt ansvar för lilla genom att låta tonåringen hela tiden ta hand om henne och agera pappa.

Detta skapar stress och frustration hos mig. Jag försöker hitta en balans till minimal kontakt. Jag försöker sätta gränser, men lätt är det inte. Det känns som att kliva runt i sand, ett steg fram och två tillbaka hela tiden. Det äter min kraft. Jag vill ju bygga mitt liv på nytt. Lägga en stadig grund som inte rubbas. Jag vill hämta kraft och bygga sunda relationer, kunna finnas och orka för mina barns skull och får min egen skull.

kommentarer
  1. Judy skriver:

    Bygg det för dig, och dina barn kommer att se det och lära av ditt exempel.

    Liked by 1 person

  2. marriedtohyde skriver:

    Why do you have to pursue him for these actions? If he won’t answer, then do not send them. If he says he wants them and his request is reasonable then let them go. Force him to communicate by email only so you have records of all conversations.

    It is like teaching a toddler to say please before his request is fulfilled. He is just like a naughty 2 year old who gets angry when he doesn’t get his way. When I’m doesn’t play nice he doesn’t get to play.

    This is just my perception of these guys who do this. I have a friend whose ex plays the same games with visitation.

    I wish you could have no contact, too.

    Liked by 1 person

Kommentera

