Sommar, sol och havsbrus. En vecka i husvagn med mina barn.

Tid. En massa tid att umgås, att vara.

Tid för närhet. Tid för samtal. Tid att vara närvarande, att se och lyssna.

Kärlek. Glädje.

Javisst, men också jobbigt.. tid att dra gränser. Tid att säga nej, detta vill jag inte ha i mitt liv. Jag väljer något annat än det du säger till mig nu, något annat än det du visar med dina åthävor. Det är tid att fortsätta göra läxan.. att ta samtalen som smärtar. Smärtar för att jag älskar och för att du sårar mig när du inte förstår eller inte respekterat mina gränser.

Älskade tonåring, jag vill att du ska växa i din medvetenhet och i din personlighet.

Älskade femåring, våra viljor slipas mot varandra. Vi utmanar varandras tålamod. Du är stark och ska bli starkare.

Kommentera

