Om jag släpper taget..?

Publicerat: juli 20, 2015 i återhämtning, Uncategorized, When Im back again
Etiketter:, ,

Vad händer om jag släpper taget lite? Om jag låter bli att känna ilskan över det som hänt? Om jag  inte låter mina sårade känslor få så stort utrymme? Vad händer då?

Jag kanske blir ledsen, gråter en stund men efter ett tag slutar ilskan och mina sårade känslor att gräva i djupa sår i min själ. Kan det vara så att släppa taget är ett sätt att läkas, att gå vidare. Är det rädsla som styr när jag inte släpper taget, eller inbillar jag mig att jag kan påverka det som varit? Vill jag fortsätta att vara ett offer för det förflutna?

Nej, jag reser mig igen. Jag står på mina egna ben och jag släpper taget, släpper taget om det som var. Att släppa taget är en del i min läkeprocess och jag låter inte längre det som var styra mitt nu.

Det gamla är förbi och något nytt har kommit.

Kommentera

