Sommarumgänge

Publicerat: juli 15, 2015 i Umgänge, When Im back again
Etiketter:, , ,

I morgon lämnar jag min lilla till sin far för nästan fjorton dagars sommarumgänge och det känns inte bra.

Hon brukar vara där varannan helg och det känns helt okej, men inte nu. Detta känns nästan svårare än skilsmässan. Jag älskar henne så högt. Min lilla kloka unge.

Det skulle känts bra om mitt X bara hade kunnat uppträda som en normal pappa. Istället vägrar han svara på sms om vilken tid hon ska hämtas/lämnas där. När jag sen ringer vill han inte svara på min fråga utan jag får tvinga fram ett svar. Dessutom säger han att han ska be 16-åringen hämta.

X beteende ger mig dåliga vibbar. Han får mig att känna mig otrygg. Han utnyttjar min goa 16-åring som mellanhand, men jag tror att 16-åringen börjar säga ifrån.

Jag funderar på vart X vill komma med sitt beteende. Jag tror han vill skapa osäkerhet hos mig. Han vill känna att han fortfarande har makt över mig. Kanske vill han att jag ska bli så osäker på honom att jag säger att han slipper tiden med minstingen? Eller är det något annat lurt? Jag vet inte. Jag kan bara lämna hela situationen till Gud och det känns väldigt viktigt just nu.

kommentarer
  1. Judy skriver:

    Ingen förälder ska använda sina barn som en go mellan. Det är omogen på den del av den överordnade. Din oro är förståelig. Be för dig och ditt barn.

    Gilla

Kommentera

