Vad gör mig lycklig?

Publicerat: juni 27, 2015 i lycka, when I'm back again
Etiketter:, , , , ,

En av alla de frågor jag fick idag hos psykologen på stressmottagningen  var vad som kunde få mig att känna lycka

Jag blir lycklig av:

♡ min bästa vän, som stöttat mig under hela processen med skilsmässan, som fortfarande finns kvar trots alla jobbiga samtal

♡ min 16-åring som får mig att skratta

♡ min goa syster som jag alltid kan lätta mitt hjärta hos

♡ att jag får fatta egna beslut, leva mitt eget liv och forma min egen framtd

♡ mina föräldrar som har ställt upp för mig, som hjälpt mig när det krisat

♡ mina övriga syskon och vänner som är helt underbara

Det finns nog ett och annat ytterligare att tillägga, men tacksamhet gör mig lycklig. Och jag är tacksam.

Jag är så tacksam över att få återupptäcka livet och att över att få drömma på nytt, drömma mina drömmar om min framtid. Det jag har idag, ska jag ta vara på och göra något bra av. Jag har mina tunga stunder när orken sviktar och glädjen försvinner, när det blir mörkt i  känslolivet. Men jag kommer igen. Jag vet jag gör rätt mot mig själv. Jag har nog aldrig varit så målmedveten med mig själv som jag är nu. Meningen, målen, drömmarna  var utraderat förut. Nu börjar Livet återuppväckas

kommentarer
  1. iashemlis skriver:

    Det är ganska tydligt att det handlar om att ha människor som man älskar runt sig. 💕

    Gilla

Kommentera

