Jag rätar på ryggen, sträcker på mig.

Jag har haft och har fortfarande en tung tid. Jag har tvingats inse min egen sårbarhet och hur mina egna krafter runnit ut. Jag är trött och slutkörd och krafterna räcker till varannan dag ungefär. I det, är jag.

Igår kväll, sent, mötte jag en god vän som jag inte pratat med på ett år. Jag fick dela min historia med henne.

På nytt blev jag påmind om att jag är FRI. Det är underbart. Jag är ju fri. Jag är inte längre bunden. Alla band är brustna. De har inte någon egentlig makt över mig, även om skuggan av det gamla ibland faller tungt över mig.

Idag sträcker jag på mig. Jag rätar på ryggen. Jag är glad och stolt. Jag är fri. Livet är nytt.

kommentarer
  1. Judy skriver:

    Bra för dig. Håll kämpa för dig.

    Liked by 1 person

Kommentera

