Slut på kraft

Publicerat: maj 24, 2015 i psykisk misshandel, utbränd
Etiketter:, ,

Jag måste erkänna att jag har svårt att förstå hur kraften bara försvinner, att det tar tvärstopp, som det gjorde.

Jag har alltid haft energi, lyckats klara av det jag ska även om det varit si och så med resultatet ibland när jag haft mina energidippar. För visst har de funnits tidigare också, men jag har lyckats återhämta mig..

Nu tog det tvärstopp på jobbet, kunde planera men inte genomföra, behövde alldeles för lång startsträcka, fick blackout, kunde inte tänka eller utföra mina uppgifter och tappade fokus för lätt. Jag är sjukskriven i fyra veckor. Känns konstigt.

Jag är ordinerad vila. Tur att jag trivs i mitt eget hem.. hade det varit förut… vågar inte tänka tanken…

Jag har varit nära sjukskrivning förut med, men bitit ihop. Då bodde jag med X, men kände att jag aldrig skulle orka vara hemma sjukskriven pga honom. Då var jobbet och mina dagliga rutiner min livlina. Nu brister allt. Jag faller…

Otäckt

Kommentera

