Nu har jag bara mig. Och jag ska älska mig själv lika mycket som jag förut brytt mig om alla andra.

Mina krafter är slut.  Allt är över. Skilsmässan är avklarad. Umgänget mellan X och minstingen är okej eller nästan. Bodelningen är klar, men hans låneavtal med banken är inte helt klar än så fortfarande är jag delägare i huset och hälften av lånen står fortfarande på mig. Så saker kan ju fortfarande gå fel om det vill sig ila.

Allt detta har tagit på krafterna. Det är ju inte bara processen med skilsmässan utan framför allt det helvetiska liv jag levt innan. Det är ett under att jag hållt ihop.. hjälpligt i alla fall. Mycket är tack vare goda människor runt omkring mig, rutiner och förböner.

Tack alla fina. Jag uppskattar er så mycket.

Nu måste jag hitta kraft för mig själv. Jag har inte jobbat helt denna vecka. I morgon går jag till doktorn och sjukskriver mig. Sen ska jag se till att jag hamnar på stans bästa stressmotagning. Så jag ska fortsättningsvis älska mig själv och ta hand om mig själv som om jag är min allra allra bästa vän. Och det är jag ju.

Kram till mig själv och alla andra

<3.

Kommentera

