Vart ska jag gå med en trasig själ?

Vart ska jag gå när hjärtat blöder,

när kraften rinner ur min kropp och jag inte orkar?

Vem kan ge mig kraften åter?

Vem kan läka mitt hjärtas sår?

Vem kan se min brustenhet,

utan att såra mig mer,

utan att dömma?

Vem orkar vandra brevid när livet tynger,

Vem orkar se och bara finnas,

finnas för mig..?

Mina bördor måste jag själv bära,

minnena kan jag inte kasta av mig,

smärtan tär mig,

Livet gör ont

Finns det någon som kan lindra?

Någon som är trygg och stark,

Någon att luta sig mot när livet smärtar?

Vem?

kommentarer
  1. Vår Herre och Skapare. På Hans axel kan vi vila. Han blev lämnad av sina vänner. Bara Johannes och Jesu mor fanns där Han hade spikats upp för att dö. Han vet vad smärta är så Han förstår vår smärta.

    Liked by 1 person

Kommentera

