Skild!!

Publicerat: maj 14, 2015 i Uncategorized
Etiketter:, , , ,

Jag vaknar upp till en helt ny dag. Klarblå himmel. Sol. Det är grönt ut. Vår. En helt ny tid. En ny början. Jag är lagligen skild. Wow!

I går låg ett brev från tingsrätten i brevlådan som bekräftade att de dömt äktenskapsskillnad mellan oss.

Det kan inte hjälpas men jag känner mig så lätt om hjärtat. Glad faktiskt! Han har inte längre rätt till mitt liv!

Vi blir kanske klara med bodelningen nu i helgen. Sen ska banken godkänna att han tar över mina lån och papper ska in till inskrivningsmyndigheten och ny lagfart skrivas så han blir ensam ägare, Jag ska ha en bodelningspeng in på mitt konto. Ett startkapital till mitt nya liv. Så skönt det ska bli när allt är klart.

Visst är livet aniningen ironiskt…? 1:a maj för 22 år sen gifte vi oss en varm och solig dag. Lyckan stod högt i tak. Nu nästan på dagen 22 år senare är vi skilda och en stilla glädje och frid fyller mitt hjärta. Tillförsikt.

För nästan sex år sen på dagen, vann vi budgivningen på vår villa och nu bodelar vi..

Livet blir inte alltid som man tänker, men det kan bli bra ändå. I do believe.

Skönt att vara fri!

🙂

kommentarer
  1. A skriver:

    Åh så skönt för dig! Förstår din lycla! Många många kramar till dig ❤

    Liked by 1 person

Kommentera

