Att förhålla sig till det som varit

Publicerat: mars 11, 2015 i When I´m back again
Etiketter:, , , , ,

Jag läste någon annans upplevelse av känslomässig misshandel. I en annan del av världen finns en kvinna som upplever det som hänt mig. Ganska ordagrant.

Det var en nyttig påminnelse. Samma obehagskänsla som jag tidigare känt infann sig.

Läskigt hur många män det finns med osunda värderingar,  män som inte har vett att behandla sin kvinna med den respekt som hon faktiskt förtjänar. Män med en grandious självbild, som tror att de är gudar, helt felfria och som kan få allt bara de befaller.

Undrar om det finns nån som är hyfsat sund?

Jag går från ett liv till ett annat och ska inte leva kvar i det gamla. Men jag måste hela tiden förhålla mig till det jag varit med om och trots att jag bygger mitt nya liv känner jag att jag ska inte glömma. Jag stänger dörrar bakåt, dörrar som jag aldrig mer ska gå igenom.

Förlåter? Ja, om det betyder att jag inte hamnar i bitterhet och inser att jag inte kan förändra det som varit. Jag känner inget hat. Jag känner ingen lust till hämnd. Jag känner exakt ingenting för honom.

Jag vill aldrig mer hamna i en relation med en narcist. Må Gud hjälpa mig att se tecknen i tid…

kommentarer
  1. marriedtohyde skriver:

    My therapist said that the number one quality to seek in a mate is the ability to be self-aware/self-reflective. He said that if someone can recognize and admit that they have a dysfunctional behavior, then they will usually be open to changing their behavior.

    Also, the healthy men will not be obsessed with trying to be perfect.

    Gilla

Kommentera

