Nöjd

Publicerat: mars 8, 2015 i When I´m back again
Etiketter:, ,

Söndagmorgon. Jag vaknar tidigt och känner mig ganska nöjd. Total tystnad i lägenheten men det är skönt.

Gårdagen slutade ganska bra för min del. Jag fattade mod och tog tag i nåt som jag jag skjutit på och fasat för.

Jag ringde mitt X och för en gångs skull blev det konstruktivt samtal utan massa tjafsande. Samtal kring ekonomi och bodelning och skilsmässa.

Han har nog inte smält det här riktigt än. Men jag tror att han fattade poängen.

Det här är nog ett av de rakaste samtal jag haft med honom och jag är glad för det. Okej, vi är inte i mål än och visst finns det risk för tjafs i framtiden. Men just nu och här är jag nöjd och stolt över mig själv. Igår kväll stärkte jag min självkänsla. Jag kan.

🙂 ❤

kommentarer
  1. marriedtohyde skriver:

    Good for you! 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

