Jag begraver Om

Publicerat: mars 4, 2015 i When I´m back again
Etiketter:, , , ,

All skit jag fått höra.. blir som självuppfyllande profetior.., ger ångest när jag misslyckas.. och jag tänker att det blev så som han sa i alla fall… Är jag så dålig? Var det, det som han såg när han såg på mig?  Att jag är dålig, ostrukturerad och inte kan fixa nåt?

Vad hade hänt om han istället hade sett mig positivt, utan att klanka eller klaga? Utan att trycka ner mig? Då kanske jag aldrig hade tappat fokus eller snurrat in mig i så mycket.. då hade vi fortfarande levt tillsammans och haft ett bra liv.

Jag hatar Om.. Därför det ordet ger tankar som inte leder nån stans. Inte en enda handling går att få ogjord, inte ett enda ord som är sagt går att återta. Jag blir ledsen. Om, gör mig ont. Med Om hamnar jag i självömkan, tycker synd om mig själv. Om gör mig skyldig.

Nej, jag vill begrava Om. Om ska inte ha plats i mitt liv.

Kvar finns här och nu. En massa motgångar och kamp, hoppet om ett bättre liv och en gnutta kärlek.

Jag vill suga åt mig det goda i livet, det som ger kraft. Jag vill minnas de orden  som gav mig mod och hopp i somras. De orden som gav mig kraft att resa mig och börja gå. De orden som fick mig att känna att jag betydde nåt. Ur dom orden vill jag fortsätta hämta kraft.

Kommentera

