Tunga nätter

Publicerat: mars 3, 2015 i When I´m back again
Etiketter:,

Fastän varje dag är ny med nya möjligheter så är vissa kvällar är tyngre än andra. Vissa nätter vill jag bara gråta. När livet känns tungt och framför mig finns berg som känns omöjliga att ta sig över. Saker som jag bara måste ta mig igenom, fastän jag helst skulle vilja slippa.

Ibland önskar jag att jag bara kunde dra ett tjockt svart streck över det som är jobbigt, kliva över det och så skulle det inte finnas mer.. Ett trollspö vore bra att ha, bara svinga det och alla problem vore ur världen och jag skulle ha ett annat liv.
Jag har varit så duktig på att fly, jag har blundat och hoppats att allt är över när jag öppnar ögonen. Så är det inte. Sånt händer inte. Det är en stor lögn.

Det är tufft att vakna i verkligheten. Tufft att lära sig leva. Tufft att sluta fly och stanna kvar i det jobbiga. Men jag måste. Jag får inget annat liv än det jag skapar själv. Jag har varit en överlevare länge nu, men jag tänker inte nöja mig med det. Jag vill lära mig leva, leva med stort L

Hoppas på imorgon igen..

kommentarer
  1. marriedtohyde skriver:

    ”Vissa nätter vill jag bara gråta. När livet känns tungt och framför mig finns berg som känns omöjliga att ta sig över.”

    Yes. This is exactly how I feel tonight. My heart is heavy and so tired of fighting to not sink down to the bottom. You are not alone. I will pray that we both have a new positive energy tomorrow.

    Liked by 1 person

Kommentera

