Ny dag, ny nåd

Publicerat: mars 2, 2015 i When I´m back again
Etiketter:, , , , ,

”Skapa inte dagen med de trasiga bitarna från gårdagen”  är kloka ord som någon sagt.

Men hur i all sin dar får man det att funka?

Det är lättare sagt än gjort. Det är så lätt att få med sig exempelvis känslan av misslyckande in i den nya dagen och låta det påverka den dagen, som borde vara full av tillförsikt och nya möjligheter. Då tappar man tron och självkänslan.

Det är en konst att kunna släppa det gamla och börja på nytt varje dag. När jag lämnar gårdagens trasiga bitar kvar i gårdagen ger jag mig själv chansen att möta den nya dagen och skapa något nytt. Jag vill inte låta någon som helst bitterhet slå rot i min själ, så jag släpper det som gått fel och går vidare.

Men även om det smärtar så försöker jag ta vara på erfarenheten av de trasiga bitarna. De kan ha nåt att lära mig även om det smärtar. Förhoppningsvis kan jag genom att se det trasiga också lära mig att hantera livet på ett nytt sätt. Nästa tillfälle när vanan vill föra mig in i kaos, kanske jag kan sätta stopp vid de gränser som jag satt upp.

Ny dag, ny nåd.. så jag hoppas på i morgon :), tills dess lever jag här och nu.

Kommentera

