Skuggor

Publicerat: februari 27, 2015 i When I´m back again
Etiketter:, , , , , , , ,

Varje ny dag är en möjlighet till att fatta nya beslut. Beslut som påverkar mitt liv och mitt mående. Jag är glad för det.

Nu  när jag har eget boende och på nytt bygger mitt eget liv från grunden möter jag gång på gång skuggor från mitt förflutna, skuggor från mitt liv med X. Det kan vara händelser eller samtal som utlöser vissa känslor och beteendemönster hos mig.

Jag måste möta varje skugga med ärlighetens ljus,  se den för vad den är och inte låta obehaget skrämma mig, inte fortsätta fly. När jag blir överrumplad och faller så reser jag mig igen, vårdar mina sår, tänker efter för att förstå vad som gick fel. När jag hämtat min kraft, kan jag gå tillbaka till skuggan och tända mitt ljus och känna att X inte längre har nån makt över mitt liv och mitt mående.

Det känns bra att tänka så här och jag känner mig beslutsam inför det möte jag har med X I helgen.

Jag sätter gränserna. Jag behöver inte längre låta honom styra. Hans reaktion är inte längre viktig. Jag är herre över mitt eget liv.

(Amen! Höll jag nästan på att tillägga.)

kommentarer
  1. marriedtohyde skriver:

    Lycka till, viel Glück and good luck for you that your meeting with X goes smoothly. You are in a position of strength because you are emotionally healthy–remember that.

    Liked by 1 person

  2. Lyckliga Lisa skriver:

    Thanks a lot for visiting my blog and for your encourage. 😊

    Gilla

  3. N. N. skriver:

    Hur har det gått? Har tänkt på dig idag. Hållt tummarna.

    Gilla

Kommentera

