Tacksam

Publicerat: februari 24, 2015 i Uncategorized
Etiketter:, , ,

Idag är jag tacksam för livet.

Det är morgon. Jag sitter med min kopp kaffe och filosoferar över saker som hänt de senaste månaderna, saker som jag kan känna mig glad över. Sånt som faktiskt blivit annorlunda.

  • Jag har flyttat
  • Jag har valt mina egna möbler
  • Jag vaknar på morgonen och har energi
  • Jag har underbara vänner som ger mig mod
  • Jag börjar sätta mina gränser
  • Jag börjar analysera olika händelser och känslor
  • Jag börjar ta tag i jobbigheter som dyker upp
  • Jag får vara mig själv och tänka på vad som är bra för mig
  • Jag får somna på soffan (bara för att!) 😉

och mycket mycket mer…

Alla små vardagshändelser har fått en helt annan betydelse, trots att det egentligen samma som förut. Plötsligt är det underbart och glädjefyllt att gå och handla som exempel, att öppna kylskåpet och se att där är fullt av mat som jag handlat… att sitta på soffan på kvällen och bara vara…

Jag är! Jag lever och jag är glad.

Kram alla goa

Kommentera

