Tillbaka till mig själv

Publicerat: februari 20, 2015 i Uncategorized
Etiketter:, , ,

När allt faller på plats och själen fått ro är det underbart att vakna till en helt ny dag. Att veta, den här dagen är min. Idag får jag leva. Här finns plats för mig, mina känslor, mina intressen, mitt liv.

Jag packar upp flyttkartonger, saker som stått undanplockade i flera år, sånt som är en del av mitt ursprungliga jag.. Kanske inte sakerna, men de symboliserar mitt inre, mina intressen -det som förut inte fick ta plats. I dag finns det plats för det. Idag behöver jag inte vara förminskad. Idag får jag, vara jag. Jag får bygga upp det som raserats. Framför allt se till att jag står på en stadig grund.

Visst kan jag känna bävan för det nya. Det är många steg som ska tas på egen hand, efter mina egna beslut, likt en fågelunge som ska lära sig flyga.. men vingarna bär och jag tänker låta vinden föra mig framåt

kommentarer
  1. inga skriver:

    All kärlek till dig. Du är stark och modig!💗 Jag läste någon stans att den som vågar vissa känslan, den som vågar visa sig svag har varit modig och väldigt länge.

    Gilla

  2. N. N. skriver:

    Ah, den känslan känner jag igen. När min plågoande flyttade ut kunde jag andas igen, och det kändes som jag långsamt blev den jag var förut. Jag förstod inte förrän då hur mycket jag hade kompromissat med mig själv ovh plockat undan bitar av mig som han ansåg var opassande eller ointressanta.
    Det är ditt liv nu.

    Liked by 1 person

Kommentera

