Lycka

Publicerat: februari 14, 2015 i kärlek, lycka, värde
Etiketter:, , , ,

Lycka är att vara värd något i en annan människans ögon, värd något – bara för att jag är jag.

När man som jag upplevt så lång tid av förkastelse, ständiga nedvärderingar, cynism, manupilation och psykisk misshandel så finns det inget större än att bli sedd av en annan människa.

Sedd för den jag är. Bemött med kärlek och värme. Respekt. Det ger ett varm lyckorus i bröstet. En lycka som ger kraft. Kraft att fortsätta kämpa. Tro

Det behövs bara ett samtal och jag är ett leende rikare.

Kram och Happy Valentine´s Day

kommentarer
  1. Jaanika skriver:

    Du är värt mycket ! Du är ovärderlig för dina barn, för dina vänner, för alla främmande. Din lycka finns i vardagen, att inte bära med ”den där ryggsäcken”, släpa den vid närmsta soptunna. Lyfta huvudet och gå vidare mycket lättare i ryggen ….

    Gilla

    • Lyckliga Lisa skriver:

      Tack Jannika. Ja min lycka finns här och nu. Jag skapar den själv.
      Jag skriver för att bearbeta, för att inte frestas att förminska det jag gått igenom och inbilla mig att det inte var så farligt…
      Men det som varit är inget jag tänker fastna i. Det har präglat mig -javisst, men jag lämnar det. Jag jobbar med mitt personliga bokslut och stänger dörren och kastar nyckeln. Jag skapar min egen nya framtid. En ny med glädje, tro, hopp och kärlek.

      Stor kram till dig ❤

      Gilla

Kommentera

